Nefunkcni SNMP

Čtvrtek Březen 10 10:22:48 CET 2005

On Thu, 10 Mar 2005 diana.pencova na email.cz wrote:

> Krom toho si myslim, ze kokud packet dorazi k etherealu, tak by mel
> dorazit i k snmpget, ktery by ho mel interpretovat.

To si myslite blbe (neboli: myslet znamena h... vedet <g>). Zrovna v
pondeli jsem resil pripad, proc byly pakety videt snifferem, mely spravne
adresy na vsech vrstvach, ale nikam nedorazily. Dokonce ani do PREROUTINGu
v iptables, takze do nejakeho socketu uz vubec ne. Dokonce ani kdyz se
posilaly pres loopback, kde neni, kam by mohly zabloudit. Pak se ukazalo,
ze mely blby checksum v IP hlavicce (je pravda, ze pri te prilezitosti
mne implementace IP v Linuxu trochu rozzlobila, protoze jedine misto,
kde se podobne zahozene pakety hlasi, je jedna polozka v /proc/net/snmp).

Zkusila jste ten strace? Problemy je treba resit metodou "rozdel a panuj".
Nejdriv se snazte lokalizovat misto, kde k potizim dochazi. Nejlepe
metodou "puleni intervalu": vyberete si misto tak nejak uprostred mezi
mistem, kde to jeste funguje, a mistem, kde to uz nefunguje, a zjistite,
zda tam to jeste ocekavanym zpusobem funguje. A pak tento postup
aplikujete na rekurentne az do te doby, nez se dostanete k necemu, co
uz nelze dal (snadno) delit, a tam to zacnete teprve dukladne zkoumat.

> Nechybi u snmpget nejaky dulezity prepinac?

Ja kdyz zadam totez, akorat dam jinou IP adresu, tak mi to funguje.
Tedy funguje...vrati to chybu, ze pozadovany OID neni v MIBu, ale to je
ocekavane chovani.