Lucent a Linux

Ing. Karel Babka dekls na volny.cz
Čtvrtek Březen 10 11:36:36 CET 2005

Ales Berka napsal(a):

>Dobry den,
>	cetl jsem Vas prispevek o $SUBJ, mate uz nejake nove poznatky? Moc
>by me to zajimalo.
>
>Dekuji mnohokrat,
>	Ales Berka

Jo, to byla anabáze, založená na drahně starém článku na Rootu (z
počátků ADSL u nás), kde autor měl k dispozici modem vyžadující (nebo
umožňující?) protokol pptp a na tomto faktu postavil řešení. Protokol
pptp je vlastně tunel, jehož jedna byla u providera a druhou zprovoznil
na svém routeru.

Modem Lucent CellPipe nic takového nedělá. Na straně WAN je sice
zapouzdřený ethernet, na straně LAN je ethernet jako takový. Stačí
nastavit směrování a fachčí to ;-) Mělo mě to trknout, když jsem nějakým
portscanerem na modemu našel jen porty 21,23 a 80 (ten tunel jede na
nějakém tisíc a něco).

Zlomte vaz
Karel Babka