Retezeni mountpointu

Miroslav Suchy miroslav na suchy.cz
Čtvrtek Březen 10 14:11:12 CET 2005

Ivo (Medved) Hanuska wrote:

> Dobry den vespolek.
>
> Mam na serveru namontovano přes NFS asi 5 vzdálených adresářů.
> Potřeboval bych aby se mi tyto adresáře chovaly z hlediska uživatele
> jako jeden (s tím, že by se automaticky přidělovalo místo na všech těch
> mountpointech, tak jak by to bylo potřeba).
>
> Za standartních okolností (tedy s disky) by se dal využít RAID0, ale nad
> NFS mountpointy nic takového neudělám. Nebo myslíte, že to jde? Poraďte...

Jednou z moznosti je nbd (network block device), kdy je blokove zarizeni
exportovane na sit a z nich si pak na cilovem pocitaci seskladate. Existuje pak
i patch do jadra, ktery zajistuje ohleduplnejsi chovani pri vypadku casti pole
(coz se u site stane casteji nez pri praci s klasickym radicem). Lonske leto
jsem s tim experimentoval, ale moc uspechu jsem s tim nemel. Ale mozna to bylo
jenom mezi klavesnici a zidli.

No a pak asi existuje druha vec. Kdyz jsem tento tyden prochazel freshmeat.net
pri sestavovani sklizne pro root.cz, tak jsem tam narazil na filesystem, ktery
odpovida presne vasemu popisu, ale bohuzel nevim jak se jmenoval :(, takze
jedine co vam reknu, ze to najdete na freshmeat.net nekde v release date mezi
2.3 az 8.3. Prohrabnout se tim musite uz sam.

Mirek Suchy