Bluetooth a ppp

Roman Fordinal aben na webcom.sk
Pátek Březen 11 16:19:34 CET 2005

milan.soltes na gmail.com wrote:

> Vytacet jsem nejdriv zkousel pomoci kppp, ktere ohlasi ze najde modem a
> pak ze vytaci cislo, ale na konzoli se objevi hlaska
> kppp: ERROR: write() in Modem::writeLine failed
> a cislo se nevytoci.
s kppp co sa tyka GPRS nemam dobre skusenosti. lepsie v tomto pripade
pisat z konzoly a vidiet co sa naozaj deje.
nikdy sa mi totiz cez kppp GPRS nepodarilo vytocit.

> [...]
> crtscts
> nodetach
> defaultroute
>
> to konci touto hlaskou v logu:
> pppd 2.4.2 started by root, uid 0
> hcid[8580]: link_key_request (sba=00:0F:B3:6B:E0:30,
> dba=00:0A:D9:ED:12:C1)
> chat[9252]: Can't get terminal parameters: Input/output error
> pppd[9248]: Connect script failed
> pppd[9248]: Exit.
>
> Pokud zkusim napsat echo "1" > /dev/rfcomm0 v logu se objevi hlaska
> link_key_request (sba=00:0F:B3:6B:E0:30, dba=00:0A:D9:ED:12:C1) a na
> konzoli dostanu prompt bez dalsi hlasky.
to je v poriadku. pokial by ste vtedy nemali zparovane bluetooth s mobilom,
potom by doslo k poziadavke na sparovanie.
pokial rfcomm0 funguje tak je dobre.

dalsia vec je to ci funguje pin-helper kedze je nastaveny na kbluepin
a vytacate z konzoly.
zmenil by som ho na "pin_helper /etc/bluetooth/pin-helper"
a do /etc/bluetooth/pin vlozil priamo PIN

prikladam moju konfiguraciu
subor /etc/ppp/peers/gprs-t610:
debug
/dev/rfcomm1 115200
connect '/usr/sbin/chat -v -f /etc/ppp/peers/orange-gprs.chat'
115200
#usepeerdns
noipdefault
#nodetach
defaultroute
linkname internet
ipparam log

subor /etc/ppp/peers/orange-gprs.chat':
TIMEOUT 10
ABORT BUSY
ABORT "NO CARRIER"
ABORT VOICE
ABORT "NO DIALTONE"
"" '\rATZ'
OK ATX1
OK AT+CGDCONT=1,"IP","internet"
OK "ATD*99***1#"
CONNECT

overil by som si najme string "AT+CGDCONT=1,"IP","internet"" u operatora
a telefonne cislo "ATD*99***1#"
mam pocit ze jeden cesky operator nepouziva "internet"
ked som googlil o GPRS, narazil som na to