Rotace obrazku se zvetsenim rozliseni
Jan Kasprzak
kas na fi.muni.cz
Neděle Březen 13 13:16:34 CET 2005
Miroslav Maiksnar wrote:
: Hmmm. Na jednu stranu vam (jako byvaly student informatiky a fanda pocitacove
: grafiky dosove ery ;) musim dat za pravdu, ze timto zpusobem lze udelat
: rotaci tak, aby z binarniho pohledu byla bezeztratova (tj. inverzni operaci
: dosahnout puvodniho obrazu), ale _pouze_ v pripade, ze budu posouvat radky o
: cele pixely a tam kde potrebuji posunout radek o nejaky zlomek pixelu (tj.
: kdykoliv nebudu rotovat o 90 stupnu), tak musim zaokrouhlovat.
Nemusite zaokrouhlovat (ve smyslu posunovat radek o zlomek pixelu.
Zkoseni o 2 pixely muze vypadat treba takto:
12345 12345
67890 67890
abcde ===> abcde
fghij fghij
klmno klmno
pqrst pqrst
Cili posunujete radky vzdy o cely pocet pixelu tak, jako byste
kreslil sikmou usecku Bresenhamovym algoritmem.
: Ano, je to opravdu nazorne. Ale asi ne dostatecne, proto doporucuji
: naprogramovat a aplikovat na nejakou "hodne aliasovaci" bitmapu a uvidite
: nazorny vysledek ;o)
Jak rikam, programoval jsem. Je to skutecne jednojednoznacne
zobrazeni jednotlivych pixelu. Co je "hodne aliasovaci" bitmapa?
: Ja ten obrazek umim orotovat, ted mi jde opravdu jenom o tu minimalizaci
: ztraty obrazove informace (tj. rotace spojena se zvetsenim rozliseni).
Jo. Jak jsem rekl, pri rotovani vhodnym algoritmem zadna ztrata
informace nevznika. Cili doporucuju (zejmena pokud budete zvetsovat
vyrazne) nejprve zvetsit a pak rotovat.
-Y.
--
| Jan "Yenya" Kasprzak <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| GPG: ID 1024/D3498839 Fingerprint 0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/ Czech Linux Homepage: http://www.linux.cz/ |
> Whatever the Java applications and desktop dances may lead to, Unix will <
> still be pushing the packets around for a quite a while. --Rob Pike <
Další informace o konferenci Linux