Rotace obrazku se zvetsenim rozliseni

Jan Kasprzak kas na fi.muni.cz
Neděle Březen 13 13:16:34 CET 2005


Miroslav Maiksnar wrote:
: Hmmm. Na jednu stranu vam (jako byvaly student informatiky a fanda pocitacove 
: grafiky dosove ery ;) musim dat za pravdu, ze timto zpusobem lze udelat 
: rotaci tak, aby z binarniho pohledu byla bezeztratova (tj. inverzni operaci 
: dosahnout puvodniho obrazu), ale _pouze_ v pripade, ze budu posouvat radky o 
: cele pixely a tam kde potrebuji posunout radek o nejaky zlomek pixelu (tj. 
: kdykoliv nebudu rotovat o 90 stupnu), tak musim zaokrouhlovat.

	Nemusite zaokrouhlovat (ve smyslu posunovat radek o zlomek pixelu.
Zkoseni o 2 pixely muze vypadat treba takto:


12345         12345
67890         67890
abcde  ===>  abcde
fghij        fghij
klmno       klmno
pqrst       pqrst

	Cili posunujete radky vzdy o cely pocet pixelu tak, jako byste
kreslil sikmou usecku Bresenhamovym algoritmem.

: Ano, je to opravdu nazorne. Ale asi ne dostatecne, proto doporucuji 
: naprogramovat a aplikovat na nejakou "hodne aliasovaci" bitmapu a uvidite 
: nazorny vysledek ;o)

	Jak rikam, programoval jsem. Je to skutecne jednojednoznacne
zobrazeni jednotlivych pixelu. Co je "hodne aliasovaci" bitmapa?

: Ja ten obrazek umim orotovat, ted mi jde opravdu jenom o tu minimalizaci 
: ztraty obrazove informace (tj. rotace spojena se zvetsenim rozliseni).

	Jo. Jak jsem rekl, pri rotovani vhodnym algoritmem zadna ztrata
informace nevznika. Cili doporucuju (zejmena pokud budete zvetsovat
vyrazne) nejprve zvetsit a pak rotovat.

-Y.

-- 
| Jan "Yenya" Kasprzak  <kas at {fi.muni.cz - work | yenya.net - private}> |
| GPG: ID 1024/D3498839      Fingerprint 0D99A7FB206605D7 8B35FCDE05B18A5E |
| http://www.fi.muni.cz/~kas/   Czech Linux Homepage: http://www.linux.cz/ |
> Whatever the Java applications and desktop dances may lead to, Unix will <
> still be pushing the packets around for a quite a while.      --Rob Pike <


Další informace o konferenci Linux