Zachytavani dat jdouci pres PPP na urovni jadra

Neděle Březen 13 22:20:43 CET 2005

On Sun, 13 Mar 2005, Petr Svoboda wrote:

> *.=debug                                        -/usr/adm/debug

/usr/adm? To je hodne velky anachronismus.

> Feb  5 15:37:52 petr3 pppd[230]: sent [LCP ConfAck id=0x1]
> Feb  5 15:37:52 petr3 kernel: ppp: write frame, count = 8
> Feb  5 15:37:52 petr3 kernel: FF 03 C0 21 02 01 00 04 ...!....

Co to bylo za jadro? Nebylo nejake nestandardne opatchovane?
Nebyla to nejaka stara verze? Mam dojem, ze 2.2 to delala, ale pak se
tahle funkce nejak tise vytratila...

> a) Pomoci programku "tcpdump" to jsem sice nezkousel a nevim jak bych z
> toho dostal napr. LCP pakety.

To asi nepujde. tcpdump potrebuje, aby byl nahozeny interfejs, takze
z principu nevidi ramce, co tam chodi pri incializaci, navic jadro ridici
ramce rovnou odklani do pppd.

> b) Pomoci programku "pppdump" a parametru "record file" v /etc/ppp/options.
> Pomoci tohoto dostanu uplne vse co jde na PPP, ale je to takove kostrbate.

Z tohoto zase pro zmenu dostanete jen ridici a ne datove ramce.

Mohl byste mit v principu uplne userlandove PPP, kde by vsechno slo pres
zvlast chytre pppd, ktere by umelo i datove ramce (a s jadrem komunikovalo
pres TUN, nebo jak se to jmenuje), a to by pak mohlo logovat vse podle
Vaseho gusta, ale asi byste si to musel taky sam naprogramovat...

--Pavel Kankovsky aka Peak