web kamera - monitoring

linux na mga.sk linux na mga.sk
Středa Březen 16 11:08:46 CET 2005

   zdravim,

chystam sa rozbehat monitorovaci system (interieru aj exterieru) cez web kameru
(+ nejake SMS cez scmxx) pod linuxom.
Vzhladom na to, ze nemam zatial ziadnu utkvelu predstavu a archiv konferencie
nefunguje, chcel by som vas poprosit o radu aspon ako zacat a aky HW vybrat.
Moje zakladne predstavu su taketo:

1. Zakladom by bol muoj starucky notebook (CPU Pentium 800Mhz, 10GB HDD, 350MB
RAM, grafika ATI) so SuSe linuxom (vyskusane - rokmi pouzivania preverene :)

2. Zatial mam predstavu 3 az 4 kamier (cena do 1000,-Sk za jednu) napojenych na
system. Jedna z toho by mala byt vhodna aj do externych podmienok (dazd, sneh
atd), ale bez toho by som prezil.

3. Kamery by mali podporovat rozlisenie min. 640x480 az 800x600 a v tomto
rozliseni zvladat aspon 15fps. Predpokladam USB kamery, kedze tam je lahke
rozsirovanie poctu portov + pripadne externe napajanie replikatora portov.

Co neviem je, ci notebook bude zvladat spracovavat zabery zo styroch kamier pri
aspon 5fps a ake kamery si zaobstarat. Programovanie okolo toho celeho
zvladnem, ale ak uz existuje k tomu nejaky standardny soft (hlavne rozpoznanie
pohybu), tak je samozrejme vitany.

Pokial ma viete nakopnut akymkolvek smerom, budem happy :)

 prajem pekn pracovny den,

    g.r.