chroot rpm versus UML

Dusan Zatkovsky zatkovsky na printsoft.cz
Středa Březen 16 11:30:18 CET 2005

DD.

Mam linuxovy stroj, na ktorom bezi MDK 10.1, kernel 2.4. Ten stroj sluzi ako
maly server pre par ludi.

Ja by som ten stroj chcel pouzivat aj ako normalne prostredie na bezne veci
(posta, kde, transcode, mencoder, dvd rip a tak podobne). Nechcem ale
instalovat tonu blbosti do funkcneho minimalneho prostredia.

Moja otazka znie:

co je lepsie pouzit na to, aby som mal vlastne prostredie a nemusel som prasit
filesystem serveru? Mam pouzit chroot a urpmi --root, alebo user mode linux?

Tym by mi odpadol problem so zvyskom prostredia, pretoze pri problemoch
spravim rm a je to ako predtym.

Na dany stroj chodim prevazne ssh-ckom, pustam si tam vncserver a cez X ho
tunelujem k sebe.

Od vcera sa zabavam s chrootom, ale nie su mi moc jasne veci okolo /dev
a /proc v chroote.

S UML som zabil snad 4 dni roznych pokusov, vacsinou to stroskotalo na tom, ze
gentoo aj mandrake, ktore som do UML chcel dostat, pouzivaju udev a mal som
problemy s nastavenim root= (nepoznam udev a mknod /dev/ubd0 mi bol
samozrejme k nicomu), takze mi to ani raz korektne nenabootovalo.

Ma niekto s niecim podobnym skusenosti a podeli sa o ne?

Dik.

--

Sincerely,
Dusan Zatkovsky