Jakou DB na moji aplikaci pro mnoho uzivatelu online?

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Čtvrtek Březen 17 17:43:29 CET 2005

On Thu, Mar 17, 2005 at 08:18:54AM -0800, anorganic wrote:
> Dobry den,
> mam zajimavy problem a stojim pred nim poprve ve sve kariere ;). Mam
> vybudovat aplikaci pro mnoho uzivatelu sousacne pracujicich, dejme tomu
> 10 000 uzivatelu online ve jednu chvily. pristup vsech uzivatelu bude
> pres browser.
> Jakou zvolit DB ??? mohu si vybrat OS i DB, MySQL sem zvarhnul nevim o
> tom ze by mela nejake moznosti bezet pripadne na vice servrech navic s
> ni mam uz sptne zkusenosti u projektu kde bylo mnohem mene uzivatelu.
> Osobne jsem se dival na MS SQL Server 2000, Postgre, Firebird.
> [...]

Jaky druh zateze bude nejvetsi? Cteni, vyhledavani, ukladani? Pripadne
reknete jakou aplikaci/sluzbu budete provozovat. Jestli se opravdu casto
zapisuje, mysql opravdu neni dobra volba, ale na jednoduche selekty je
nejrychlejsi. Dale petkova rada se uz chova podstatne jinak nez 3 a 4.
Ma nejen zminovany clustering. Pokud nepozadujete PL-SQL (triggery,
procedury, uchylny klice, verzovani, pohledy)(*), je mysql zase vitez.

(*) I kdyz petkova rada, jak uz jsem podotkl, radu z vlastnosti
v zavorce ma.

-- Dalibor Straka