usb-bluetooth a motorola v547

linux na mga.sk linux na mga.sk
Pátek Březen 18 10:19:47 CET 2005

   zdravim,

mam problem s pripojenim motoroly v547 cez usb-bluetooth adapter (prislusenstvo
od motoroly) pod SuSe 8.2 (pod win odskusane, vsetko ide, takze HW je OK).

Detekcia usb-bt adaptera je vpohode, je detekovany kernelom, pomocou balika
bluez a hci toolov ho viem najst a nakonektovat sa nan a zistit nejake info.
ale to je asi vsetko.

okrem toho nevie mobil najst zriadenie (notebook), ale ked spustim konekciu na
puovodny comp (win) tak mi najde aj notebook a preplacne meno puovodneho
pocitaca (win) zariadenim "Bluez (0)" ale to je vsetko. ked sa pokusam preniest
nejaky file, tak zadam na mobile pin pri spojeni a notebook by ho mal potvrdit
a tam to cele padne.

z archivu som uz pochopil, ze pin musim nastavit v etc, takze to zrejme rozbeham
(dufam), ale ak ma niekto odkaz na ucelenejsiu dokumentaciu a how-to, sem s nim
:)

co vsak stale neviem je ako rozbehat len gprs pripojenie cez ten mobil, t.j. aby
sa mobil cez usb-bt tvaril ako tty zariadenie ovladane AT prikazmi. alebo to
funguje inak?

pokusal som sa prikompilovat podporu pre rfcommmtty ale jadro sa mi nepodarilo
prekompilovat (pod SuSe uz to povazujem za beznu vec, pod Mandrake som jadro
kompiloval kazdu chvilu a v pohode, takze nemyslim ze je chyba medzi stolickou
a klavesnicou).

v dmesg som si vsimol ze pri pripojeni usb-bt bypise ze mu chyba v hotplugu
bluotooth.agent (predpokladam, ze by sa staral aj o take veci ako vymena pin-ov
atd.), ale ziadneho som v distre nenasiel.

hladal som aj nieco o affix stacku, ale tam by som musel opaet vypnut v jadre
pordporu pre bluetooth (je to priamo v configu jadra uvedene, ze pre affix cez
usb-bt musi byt vypnuta podpora bt) co by znamenal rekompilaciu jadra a s tym
suse jadrom su same problemy - resp. s tym se uz som cez susewatcher urobil z
aposledny rok X update-ov a zrejme nieco nesedi.

takze pokial mate niekto pre mna navod ako co najkratsou a najbezbolestnejsou
cestou rozchodit GPRS cez usb-bt na Motorole v547 - usetrite mi hodne casu a
som vasim dlznikom :)

 vdaka,

  g.