Jakou DB na moji aplikaci pro mnoho uzivatelu online?

Karel Zak kzak na redhat.com
Sobota Březen 19 11:47:53 CET 2005

On Sat, 2005-03-19 at 00:00 -0800, anorganic wrote:

> zapis
> IMHO
> unese

> Nejedna se o logovani, db se meni interaktivne, analyza je podle me
> dobra tyto pozadavky opravdu budou a jsou opodstatnene, ale chybi mi

Podle ceho se pozna dobra analyza? Co treba podle realizovatelnosti? ;-)

> prakticke zkusenosti kde bych mel tolik uzivatelu v jednu chvili, proto
> me zajimal vas nazor.
> Samozrejme zdrzeni snese. Mohu tedy polozit jiny dotaz shanim o

To "zdrzeni snese" muze prakticky znamenat treba i desetinovou zatez
oproti puvodnimu stavu. Ale tezko rict kdyz nezname data. Pokud to treba
bude vsechno jen (hlavne) o jedne tabulce tam muzete DB pouzivat jen
jako dlouhodoby storage a ten hlavni napor resit treba v nejake hash
tabulce v (treba) apache. Zalezi take jak moc se budete a data bat.

> jednotlivych db  projekty ktere pracuji s mnoha uzivateli napriklad sem
> se docet v jeden knize ze autor vi o db na firebirdu kde pracuje
> najednou dokonce 3000 uzivatelu, coz  me to cislo trochu zklamalo.
> Samozrejme je to cislo velke, ale cekal sem v teto souvislosti vyssi ;).

:-) Zkuste selskym rozumem par vypoctu a nasobte pri tom 10000. Treba
velikost prumerneho SQL dotazu a trafic na siti. Nebo rezije na
pripojeni a polozeni jednoho trivialnoho dotazu. Ciste odhadem to u
PostgreSQL bude treba okolo 1MB (=systemove tabulky, nejake zakladni
alokace, troska nejake cache) a ted si to vynasobte 10000 a mate 10GB
RAM. A to jste si jeste ani nehrabnul na poradna data a nic nesortovat
apod... Pokud zustanete u normalnich 4GB RAM tak pochybuji, ze tam
poskladate system (bude tam take nejaka rezije na tech 10000 klientu) a
nejakou unosne pracujici SQL.

	Karel

--
Karel Zak <kzak na redhat.com>