vetvenie wifi siete

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Neděle Březen 20 12:58:08 CET 2005

hi,

i> Siet je zatial 1MB, pripaja sa na nu asi 70 uzivatelov. Vzdialenost, no
i> niekde je skupinka vzdialena  aj  5 -6Km.

ja som vychadzal pri navrhu nasej siete z tohto:

1. pevne segmenty su 100mbit, bedzrotove radovo 2-3 mbit - je vhodne
vzdy medzi drotovou a bezdrotovou sietou zadarit router/firewall a
predovsetkym z ethernetu do wirelessu posielat len to, co tam ist ma,
nie vsetko vratane wormov a broadcast stormov.

2. uzivatela treba obmedzit hned v mieste, kde sa pripaja do siete,
nie az na druhom konci mesta. aby nemohol zavirenym strojom polozit do
kytek celu siet.

v praxi mame teraz router na kazdom kroku, shaping tiez, a funguje to
tak ako chceme.

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk