vetvenie wifi siete

Michal Rybárik michal na rybarik.sk
Neděle Březen 20 16:25:25 CET 2005

MM> A ako potomzdielate linku medzi viacerymy routramy.
yha, asy sa vam zasekol ypsylon.. ;o)

MM> Myslim ked na jednom AP/routry mate 5 uzivatelov na druhom 5 a tyto
MM> spolu zdialaju nejaku prenosovy linku?

toto si kazdy ISP riesi po svojom, je to najprv filozofika otazka, az
potom technicka. najcastejsie riesenie s ktorym sa u lokalnych WIFI
ISP stretavam je take, ze to neriesia vobec, a zdiela sa to hala-bala
(kto viac taha, viac zoberie).

u nas momentalne obmedzujeme uzivatela vzdy na poslednom routeri,
najblizsie pri uzivatelovi. kazdy uzivatel ma pre seba prideleny
"strop", a zdielanie liniek nastava spontanne v ramci celej siete.
potom uz len sledujeme, aby vzdy boli prenosove linky dostatocne
naddimenzovane a aby uzivatelia nepocitovali spomalenie v spickach.

dalsi level kvality sluzieb je doplnenie traffic-control pravidiel pre
vybranych alebo aj vsetkych uzivatelov na vybrane alebo vsetky routre
po ceste, aby ani v pripade spiciek nebolo zdielanie hala-bala
systemom, ale aby to bolo regulovane.

--
s pozdravom
michal na rybarik.sk