Limity na stazena data

Peter Surda shurdeek na routehat.org
Pondělí Březen 21 16:11:26 CET 2005

On Mon, Mar 21, 2005 at 03:17:47PM +0100, kocek.kvetoslav na vestizol.cz wrote:
> Ahoj,
cau

> dostal jsem za ukol vymyslet limity na stahovani z netu.
> Melo by se jednat o to, ze clovek dostane na tyden treba 100MB
> a jak si s nimi bude hospodarit je jeho problem. Kdyz si je
> prostahuje prvni den, bude dalsi dny bez netu. Dalo by se tim
> omezit p2p site atd. Pocitam, ze nikdo by nebyl rad, kdyby mu
> kdosi cizi prostahoval jeho limit a on si pak ani neprecet idnes.
> Jakesi takove FUP.
Podla mna maju taketo limity zmysel len ked sa plati podla mnozstva
prenesenych dat. Ked mas flatrate, skus radsej dobre nastaveny traffic
control, napriklad ako to robi [reklama]Route Hat[/reklama].

> Nevite jak na to (staci nakopnout)? Co mam vlastne hledat?  Pouzivate neco
> takoveho? Napada me pocitani dat v iptables a cron. Je to spravna cesta?
U jedneho zakaznika mam system ktory to podobne robi (plus kopu dalsieho).
Pouziva iptables a cron, ale na accouting nieco ine (nejaky demon, co to
loguje, zabudol som ako sa to vola), ale mozes to samozrejme robit aj cez
iptables. Aktualna verzia by mala mat ipt_account, ale vseobecne na accounting
ludia od netfiltra odporucaju novsi interfejs ctnetlink ci jaksa to vola,
prakticke skusenosti s tym nemam, Route Hat pouziva ipt_account.

>  Kosac
S pozdravom,

Peter Surda (Shurdeek) <shurdeek na routehat.org>, ICQ 10236103, +436505122023

--
                   three saints: looser & lamer & hacker