bootloader W98 a loopback ve Fedora 2

Mr. Beeba mr.beeba na volny.cz
Pondělí Březen 21 19:48:26 CET 2005

> Asi bych zkusil odebrat GRUB, bootovat ze sys diskety W98,
> zpustit fdisk a nastavit aktivni partition. Obnovit mbr
> a zkusit restartovat. Pak uz zbyva jen sys a: c:
> Pokud to nezabere, nevidim to jinak nez format c: /q ;
> spustit instalaci w98 a po prvnim restartu nabootovat live distro
> a na disk s rozinstalovanymi W98 rozbalit predem zalohovany puvodni
> W98 a obsah disku (bez souboru io.sys!).

Dekuju za odpoved czechtony, ale co presne myslite "odebranim" GRUBu? Jedine
co podle me lze, je preplacnou jej necim jinym - nevim o toolu, ktery by
proste jen promazal MBR. Prostym zapisem nul bych taky mohl dat disku
sbohem ;). S tou aktivni particnou to muzu zkusit, nicmene fdisk /mbr selhava
s chybou. Z nejakeho duvodu Wokenni fdisk nemuze do MBR zapsat. Je to kvuli
neaktivni partisne? Pokud mate nejake oslovzdornejsi howto na opravu MBR,
budu vdecen. To je vpodstate cele co me trapi. Ve chvili kdy dostanu Wokenni
loader do MBR, uz neni co resit. Dalsi iteraci je totiz boot z rescue CD
Fedory, znovu instalace GRUBu (tentokrat spravne) a chodime - aspon doufam.
Nedokazu se vsak dostat pres zapis do MBR. A co vlastne presne dela sys c:?
Na webu jsem se docelt jen tolik, ze dany disk udela bootable - co to ale
udela presne jsem nedohledal. Apropo - nejsem si uplne jisty s  tim napadem
prekopirovat pres cerstvou instalaci zalohu disku - zejm. registrum by to
nemuselo udelat dobre - tipoval bych ze unikatni klice registru se pri
instalaci vytvari podle skvrn na slunci, rychlosti vetru v jiznim pacifiku a
mozna i za prispeni nejakeho pseudonahodneho generatoru cisel... Data
samozrejme, ale znovu-instalaci veskereho softwaru se bohuzel u systemu jako
jsou Widle nevyhnu, nebo ano? Diky za odpoved.

Jirka