bootloader W98 a loopback ve Fedora 2

mr.beeba na volny.cz mr.beeba na volny.cz
Úterý Březen 22 00:05:32 CET 2005

Dobry den pane Balas,
rozumite tomu naprosto perfektne. Jsem proste blbec ;). Bohuzel
"sys c:", ani "sys a: c:" (jak radil jeden kolega v teto
konferenci) nezabira. Vysype se to s "chybou na disku c:" (takovy
to notoricky znamy Abort,Retry,Ignore). "Dir" konci s tim samym.
Asi bude ze zacatku mirne nakuchnuta prvni FATka - jinak si
nedovedu predstavit, proc se disk neda vypsat ani s nim pracovat.
Nicmene pod linuxem tuto partisnu bez problemu primountuju a prectu
(predpokladam, ze pro cteni linux defaultne pouziva druhou kopii
FATky). Nevim uz co tem Widlim udelat.

Netusite nahodou co ma Windowsi instalator presne na mysli, kdyz
chce "rekonfigurovat nevyuzite misto na disku"? Rikam si, ze
nejsnadnejsi cesta k naprave by mohla byt opravna preinstalace W98,
ktera jen updatuje system a opravi ho. Problem je, ze nez se
pravdepodobne dostanu k moznosti nova/opravna instalace, musim
odklepnout tu rekonfiguraci nevyuziteho mista, coz - jak tak sacuju
MS - bude treba smazani partisen (hlavne tech divnych, jako ext3) a
vytvoreni noveho systemoveho disku. Do toho se mi samozrejme
nechce. Ztrata Widli a jejich dat by pro me zdaleka nebyla tak
bolestiva, jako ztrata stare instalace RH7.3, coz je ted jediny
kompletne funkcni system... Uvazoval jsem uz i o smazani te prvni
partisny a vytvoreni nove a reinstalace Widli od podlahy. Co je to
ale ta zatracena "rekonfigurace nevyuziteho mista"? Kdyz ji
nepovolim, instalator upadne, jakoze to proste bez te rekonfigurace
uz dal nejde. Nebo je toto relativne bezpecny postup z hlediska
dalsich systemu na disku?

(BTW: experimentalne jsem zjistil, ze "fdisk /mbr" s nejvetsi
pravdepodobnosti jen popadne kopii windowsiho bootloaderu defaultne
ulozenou v bootsektoru systemove partisny /dev/hda1 a prdne ji do
MBR /dev/hda - tot slabna oprava MBR pomoci fdisku. Pokud si jeden
prepise omylem tuhle kopii, je v ... Predpokladam, ze LILO, GRUB a
dalsi pouzivaji jednoducheho triku, ze v pripade bootovani Widli
natahnou bootloader z bootsektoru Widlacke systemove partisny)

--
Levnější internet v pracovní dny již od 18:00 hod.
Surfujte s VOLNÝ!