ext3 ukroji tolik mista?

Úterý Březen 22 11:28:27 CET 2005

Istvan Sobri <mistvanisko na gmail.com> wrote:
> Mam na disku oddil o velikosti 28 G. Rozhodl jsem se, ze ho zformatuju
> v ext3 a pripojim jako /home. Naformatoval jsem to v partition magicu
> a koukal jsem, ze si to "ukouslo" z celkovy velikosti neco kolem 800
> Mb. Predtim byl zformatovanej ve FAT32 a ten zabral jen kolem 30 Mb a
> zkusil jsem schvalne NTFS, u kteryho to delalo neco kolem 50 Mb. Je to
> chyba partition magicu, nebo ext3 opravdu "ukroji" tolik mista z
> prazdneho oddilu?

nieco pouzije na metadata, nieco sa pouzije na zurnal a nieco sa rezervuje
pre pouzivatela (vacsinou root) pre pripady typu fsck.

ta rezia byva dost velka, kedysi som videl "gigovy" disk ktory bolo mozne
zaplnit ani nie 800MB dat. Ale narast vykonu a spolahlivosti v porovnani s
fat32 za to stoji, nie?
Linux IS user friendly, it's just selective who its friends are...