usb a přiřazení /dev/sdX

Pavel Benisek benny007-linux na 3dgrafika.cz
Úterý Březen 22 17:56:23 CET 2005

On Tue 22. of March 2005 16:12, Jan Kasprzak wrote:

> 	udev. Nebo neco okolo, rozhodne FC3 se mi vsude chova tak,
> ze muj Palm se primontuje jako /media/INTERNAL a /media/YENYA
> bez ohledu, je-li to /dev/sda1 a /dev/sdb1, nebo neco jineho
> (treba /dev/uba1, ale to jeste neumi multi-LUN device).
>
> -Y.
Ted jde o to ze Palm je serial usb, kdezto vetsinou je "problem" s mass
storage.

ehm .. tak jeste jednou a srozumitelne :)

Pochopil jsem to tak, ze je pozadovano aby se mu pripojovaly zarizeni
pod stejne SDX. Tedy napr. aby se fotak pripojoval vzdy jako /dev/sdax,
memory card vzdy jako /dev/sdbx a externi cdrom vzdy jako /dev/sdc.

Z toho mi vyplyva ze se jedna o zarizeni typu Mass Storage.

Kdezto Palm jeste nezjistil, ze neco tokoveho existuje (mozna schvalne)
a tak se pripojuje prez serial USB (nebo USB serial ...), takze i
jinam. Me tusim nekam jako /dev/ttyUSB0 a /dev/ttyUSB1.
Nevim proc si bere dva porty, ale je to tak :)

Pekny den

--
Pavel Benisek