Modem

Karel Kral konve na quick.cz
Středa Březen 23 13:38:22 CET 2005

Dobry den,

ŠTEFL Martin napsal(a):

> muzete mi prosim nekdo poradi jaky modem zakoupit pro ucely faxovani
> pres Sambu. ( Hylafax, fax4cups ), jedno jakeho rozhrani. ( popr.

Nejlepsi zkusenosti mam s externimy modemy ktere jeste v sobe maji
rockwel chipset. dnesni externaky uz sou taky nejaky es neco...

V podstate jsou 3 classes Class1, Class2 a Class2.0 - nektere modemy
umeji i vice najednou (ridi se nastavenim registru). Treba takove stare
Zyxely 1496e umely tusim vsechno (a nebo se to lehce menilo flashem)

Pokud stavite 2 modemy a vice na jeden server, je lepsi dat ruzne znacky
(nebo alespon ruzne fw ci alespon ruzne nastaveni). V hylafaxu to pak
ovlivnite (pamatuje si kam a pres co faxovat, resp. jakou
rychlost/nastaveni na urcite cislo rovnou pouzit - snizuje to naklady)

Spatne je, ze rekneme pri 200 faxech denne to treba na 3 cisla neprojde
(hlavne nekam do nemec a podobne). Pak to musi resit operativne nekdo
rucne z nejakeho stareho panasonicu ;-) (nevim jaka je situace v
normalnich faxech - ale je treba se na tuto situaci pripravit).

A posledni vec - treba ty rockwelly (ale maji to i dalsi znacky) maji
jakysi interni blacklist. Proste si udrzuji seznam cisel kam se kdy
nedovolaly jakoby na urovni HW. Pri zaplneni tabulky to hodi do LOGu
BLAKLISTED a uz to nevola na zadna cisla. Musi se bud najit (neverejna
AT sekvence, ktera je pro kazdej typ jina) a nebo vypnout a zapnout
modem. Nasel jsem roboticse a jine - ale treba to co jsem nasel pro ty
sve vychvalene rockwelly nezabira ;-(

Prolezte si hylafax/config/ - tak jsou uz ruzne konfiguraky a vyberte
chipset/vyrobce podle nich. Nenechte se splest v obchode a nejlepe si
ponechte nejakou moznost vraceni ;-)

S pozdravem
Karel Kral
---