OT: dva clanky o linuxovem zeleze

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Středa Březen 23 23:39:04 CET 2005

On Wed, Mar 23, 2005 at 11:02:24PM +0100, Janek Wagner wrote:
> Omlouvam se za OT. Dovolte mi upozornit na dva me clanky
>
> http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=102077&CAI=2131 - projekt
> levnych skolnich notebooku za 100 USD

S notebookem pracuji od roku 1992. Vystridal jsem jich uz hromadu a
dovolim si tvrdit, ze na mizerne dimenzovanem stroji se neda seriozne
pracovat. Leda tak ve Wordu a to jeste s malymi dokumenty. Na Excel
zapomente, protoze pri vetsim mnozstvi dat, vzorcu a grafu to taky
nefunguje. Natoz pak vzajemne propojeni. A jestli na mizernem HW chcete
Linux s OpenOffice, tak to se rovnou potrham smichy.

Krome toho pro rozumnou kompatibilitu potrebujete stale jeste Office a
tim padem Win XP. Takze potrebujete i _dost_ pameti.

> http://www.ceskaskola.cz/ICTveskole/Ar.asp?ARI=102080&CAI=2131 - HP 441
>
> Prosim o namety a pripominky v diskusi u clanku nebo na IRC.

Vubec se mi nelibi kalkulace ceny. To musi byt nejaky podvod. 20 LCD 15"
displeju bude i pri _velmi_ priznive cene (neznackove) stat 20*5, tj.
100 tisic. Ctyri masiny od HP za 150 tisic (zbytek na sit a instalaci
ucebny) se mi nezdaji. Zejmena kdyz tam musi byt pameti pro 4
pracoviste, a dve dualheadove graficke karty a k tomu jeste trileta
zaruka se servisem na miste. Takovy server budete mit za ty prachy od HP
jen jeden a to kdovi jestli.

Jeste vic se mi nelibi kalkulace v pripade jednotlivych PC, protoze je
tam zapocitana licence za Windows a Office, coz u reseni HP neni (a neni
pravda, ze by se Mandrake nedal na jednotliva PC pouzit).

Tim padem je to spise marketingovy blabol.

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz