Emacs, Vim

Michal Sojka sojkam1 na control.felk.cvut.cz
Čtvrtek Březen 24 12:40:24 CET 2005

Ja jsem se jako prvni naucil pouzivat Emacs. Teprve po nekolika letech jsem se
nedavno naucil (nebo spise zacal ucit) Vim. Ten tedka pouzivam povetsinou na
hrabani se v konfiguracich a jednoduchych textacich, ale na programovani mi
fakt nesedi. Mozna, kdybych si nainstaloval nejake pluginy, tak by to bylo
lepsi, ale do toho se mi nechce, protoze mam Emacs a ten mi staci.

Emacs pouzivam na programovani v C, PHP, HTML, Matlab, sh, perl, ...; upravuju
s nim dokumenty v DocBooku (nxml-mode) a LaTeXu a mnohe dalsi. Featury ktere
pouzivam, a ktere programovani usnadnuji jsou:
  - Tagy - pouzivam exuberant-ctags,
  - Cscope - (tagy nekdy nestaci) je pekne do Emacsu zaintegrovany a jeho
pouziti je jednoduche.
  - iswitchb - pro snadnejsi prepinani bufferu
  - tabbar - pro prehled o otevrenych soubrech
  - speedbar - pro otevirani souboru a rychle hledani funkci v souborech

Z dalsich veci, ktere mi na Emacsu pripadaji dobre a ve Vim nejsou, nebo je
spis jen neumim pouzivat, bych jmenoval:
  - vyborne zarovnavani kodu (Tab)
  - hezke formatovani komentaru (M-q)
  - inteligentni umistovani komentaru (M-;)

Tot asi vse co me v prvni chvili napadlo. Zajimalo by mne jaky jiny
vychytavky, at uz v Emacsu nebo ve Vimu, pouzivaji ostatni.

 Michal