OT: dva clanky o linuxovem zeleze

Milan Keršláger milan.kerslager na pslib.cz
Čtvrtek Březen 24 15:47:17 CET 2005

On Thu, Mar 24, 2005 at 09:33:27AM +0100, Daniel Hrbac wrote:

> no ale s tímhle nemůžu souhlasit. coby uživatel OOo od doby
> staroffice5.2 je toto tak trochu mimo. nevím co na tom bude k zlosti. to
> že by se žáci nenaučili makro jazyk microsoftu. nebo že si zvyknou na
> export dokumentů do pdf nebo že budou rozumět základům xml nebo
> opendocument. to že někdo bude ve větší míře používat i jiné formáty než
> MSoffice může být jenom dobré.

Vy jste asi spadnul z Marsu. Pokud chcete _normalne_ fungovat, tak
musite byt schopen cist to, co vam chodi. A hrat si na vojaky tim, ze
budu ignorovat vsechno, co se mi zobrazuje blbe (diky vyhradnimu
zamereni na OO) je kontraproduktivni (budete vypadat jako fanatik).

Kazdy rozumny student a clovek si bude jen klepat na hlavu.

Tim minim zejmena nadhozenou teorii o tom, ze by vsichni ucitele meli
dostat jakesi zparchantele notebooky.

Mozna nekomu stacit budou, ale ja jsem z principialniho hlediska proti.
Skola neni od toho, abysme neco nekomu nutili nebo se tvarili, ze
"takhle je to lepsi, svobodnejsi /totalitnejsi/".

Skola musi (by mela) zpristupnit (pokud mozno) vsechno a dat tak svym
zakum moznost ziskat rozhled (a volbu nechat na nich).

> ta nekompatibilita o které mluvíte je výsledkem 1% dokumentů, které
> používají nestandartní funkce MSoffice, které nemají oporu v jiných
> standardech než jen a pouze MSoffice. tvrdím, že 99% běžných dokumentů
> nemá problém s přenositelností a to jedno procento je způsobeno
> pohodlností toho kdo dokument píše a umožněním všemožných zkratek, které
> MSOffice zavedl. Netvrdím, že je špatně dělat věc na jedno kliknutí ale
> tvrdím, že je chybné takovouto nestandartní věcí argumentovat a
> pokazovat na nekompatibilitu.

Ha ha ha. To myslite vazne nebo jste fakt tak prastenej? :-)

--
                        Milan Kerslager
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz