OT: dva clanky o linuxovem zeleze

Ivo (Medved) Hanuska ihanuska na ip-sec.cz
Čtvrtek Březen 24 20:24:18 CET 2005

Ale no tak! Pánové, zklidněte hormón! Toto je konference o Linuxu.

Víte, já, coby profesionál od počítačů, který se počítači živí nějakých
17 let (a dělám oboje) bych si nedovolil dvě věci:

1. Poručit zákazníkovi, co smí a nesmí. Můžete doporučit a říct, co by
bylo pro Vás lepší. Můžete říct "podle mého subjektviního názoru, bych
doporučil...". Pokud zákazník nechce respektovat Vaš podmínky, máte dvě
možnosti: přispůsobit se, nebo najít někoho jiného.

2. Ano jsou standarty a skorostandarty. Pokud si pamatuju, standart pro
státní spávu je XML, RTF a kdovíco. Ale zkuste sehnat ouřadu, který umí
je použít. Ani na odd IT to neumí (většinou).

Já osobně bych nikdy nestavěl věc tak strašně vyhraněně. Život je o
kompromisech a ne o absolutních stanoviscích. Obě strany si staví na
vlastním písečku a podle toho to vypadá.

Pan Keršláger o nás tvrdí, jací jsme egoističtí a pod. Možná někteří z
nás. Ale extrémy jsou i na druhé straně. Mám příklad: Pracuju ve firmě,
kde stěžejní práce se odbývá na CAD a většinou pod AIXem. Došly nám
disky (tedy volná kapacita) a tak jdeme za šéfem, že chceme disky do
serveru. To nám zamítli, ale prý nám koupí NAS (Network Attached
Storage). Tak jsme napsali požadavek na NAS pod Linuxem (AIXové NASy
jsou drahé). A přišel nám NAS s Windowsy, protože šéf IT je Woknař (a
Linux neuznává). Zabili jsme dva měsíce snahou to rozjet. A jelikož náš
NAS je už použitý pro "ostatní" data už nejde přeinstalovat. A tak jsme
disky nedostali, řešíme technické problémy jak připojit blbý NAS pod
Woknousy na AIX (přes Linux) a nadáváme na Woknaře.

Jistě, Linuxová komunita je hodně bojovná. Jednak proto, že v ní jsou
vyhraněné osobnosti , které nesnesou jakéhokoliv odporu. Hlavně ale
proto, že všichni o nás říkají, jak jsme nesnesitelní, paranoidní a
kdovíco. Není to pravda. Chceme mít jenom právo výběru a chceme aby
všichni dodržovali, na čem se všichni (tedy i zástupci jiných platforem)
dohodli.

IH