Limity na stazena data

Zdenek Drlik drlik na asd-software.cz
Pátek Březen 25 08:28:29 CET 2005

kocek.kvetoslav na vestizol.cz wrote:
> Ahoj,
>
> dostal jsem za ukol vymyslet limity na stahovani z netu.
> Melo by se jednat o to, ze clovek dostane na tyden treba 100MB
> a jak si s nimi bude hospodarit je jeho problem. Kdyz si je
> prostahuje prvni den, bude dalsi dny bez netu. Dalo by se tim
> omezit p2p site atd. Pocitam, ze nikdo by nebyl rad, kdyby mu
> kdosi cizi prostahoval jeho limit a on si pak ani neprecet idnes.
> Jakesi takove FUP.
>
> Nevite jak na to (staci nakopnout)? Co mam vlastne hledat?
> Pouzivate neco takoveho?

> [...]
Neco podobneho se da udelat pomoci iptables + ipac-ng + HTB + cronu.
ipac-ng se postara o nastaveni pocitani dat podle zadanych pravidel
(napr. podle IP adresy), cronem kazdych X minut spustite sber techto dat
(ipac-ng si data ulozi) a pote dotazem na ipac-ng databazi zjistite
kolik uzivatel tento tyden stahl.
Pokud dotazem zjistite ze uzivatel stahl vic nez je jeho tydenni limit,
tak mu budto pomoci HTB (CBQ apod.) omezite jeho linku na nejakou
minimalni hodnotu nebo mu pomoci iptables zakazete pristup ven uplne.
S pozdravem

Zdenek D.