OT: dva clanky o linuxovem zeleze

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Pátek Březen 25 10:08:59 CET 2005

On Thu, 24 Mar 2005 14:47:17 GMT, Milan Keršláger <milan.kerslager na pslib.cz> wrote:

>  Vy jste asi spadnul z Marsu. Pokud chcete _normalne_ fungovat, tak
>  musite byt schopen cist to, co vam chodi. A hrat si na vojaky tim, ze
>  budu ignorovat vsechno, co se mi zobrazuje blbe (diky vyhradnimu
>  zamereni na OO) je kontraproduktivni (budete vypadat jako fanatik).
>
>  Kazdy rozumny student a clovek si bude jen klepat na hlavu.

	Nemyslim si, ze by zrovna v ucebnach vadilo OOo. Pri vyuce nejde o
konkretni produkt, ale o principy, ktere jsou v OOo stejne jako v MS Office.
Pro skoly konkretne existuje docela cenove zajimavy program "Select", takze
v nakupu software taky nevidim zadny problem, i kdyz skola vetsinou setri
kde muze a i tech par tisic za "Select" se muze hodit. (Na druhou stranu na
OOo je potreba mit lepsi hardware, takze je to stejne plichta. :)

	Co mi ale opravdu vadi je fakt, ze deti vetsinou maji doma pocitac,
kam si ten kancelarsky balik taky chteji nainstalovat (aby v tom mohli delat
ruzne seminarni prace atd., kvuli tomu se to uci :), a pak si shani bud
warez verzi, nebo jim v horsim pripade ucitel pujci ten "Select". A vsichni
se tvari, ze to je dobre.

	Uz proto by mela byt ve skolach pristupna instalace OOo (klidne i
soucasne s MS Office, na tom neni nic spatneho), aby zaci nemuseli doma
ze svych OOo exportovat do .docu a pak se ve skole divat, jak se jim to
rozpadlo.

	Moje teorie ma dve potencialni vady: Prvni je, ze kdyz uz ma nekdo
doma PC s OS, tak tam ma zpravidla Windows, a pak uz tam ma logicky i MS
Office. To neni az tak pravda: Kdyz jsem delal ve firme, ktera PC prodavala,
dostali jsme se na cca 80% PC prodanych s OS Windows, z toho ale jenom cca
5% s Office.

	No a druha vada je "cenove vyhodna" nabidka MS Office "Student a
ucitel", ale rekneme si to na rovinu --- je sice pekne, ze se takto da
usetrit nejakych 6000 (misto 9000 stoji tusim 3000), nicmene nedovedu si
predstavit, ze by si student sporil 3000 na to, aby si mohl koupit svou
osobni legalni kopii oblibeneho kancelarskeho baliku. Zvlast kdyz se za
ty penize da sehnat treba prosluly lamac divcich srdci --- Jawa Pionyr. :)

	Jinak ale nekolik "Select" verzi Office ve skole je potreba, o tom
zadna --- reditel, sekretarka...

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860