OT: dva clanky o linuxovem zeleze

Jaroslav Lukesh lukesh na seznam.cz
Sobota Březen 26 20:27:33 CET 2005

Dne sobota, 26. března 2005 10:04 jste napsal(a):
>   Potreba je osvety, pokud vysvetlite lidem, ze bud budou krast nebo
>   muzou pouzit jiny SW, nebudou M$ sw vyuzivat. Zrovna minuly tyden
>   jsem malemu zivnostnikovi vypalil OO.org a dal mu zaroven cenu
>   na M$ Office 2000. O koupi uz neuvazuje a pracuje v OO.org.
>   Wiry ma koupeny a jediny problem ktery ma, je jeho sw pro DOS a W95
>   ktery se pod WXP pusti s problemy.
>
>   Delam vse tak (pokud nejde o rodinu) ze jim dam obe varianty
>   a necham je rozhodnout. Zatim mam velkou uspesnost v nasazeni
>   OpenSource a free SW.

Ja je rozhodnout nenechavam, nebot prijdou ke mne, ze jim neco nejede
(zpravidla internet). I vezmu CDcka mandrake, nainstaluji jako dualboot (MDK
umi pri instalaci resiznout partisnu), nastavim inet, ukazu par veci, no a
mam od nich klid. Po skoro roce byl za mnou jeden, ze dostal od nejakeho
uradu na diskete soubor a nejde mu spustit - byl to exac. Rekl jsem mu at
prebootuje do woken a posti to tam (neb jsem nemel cas mu jit instalovat
wine). Byl dost udiveny, ze tam ma jeste jiny operacni system. Nedavno mi
rikal, jak kdosi cucel ze jede na linuxu a chtel taky.

Tedy zkusenost je takova, ze BFUckam je uplne jedno, jestli jedou na linuxu,
ci woknech.

Ovsem ne tak lide-profici. Treba me po prechodu 14 dni vylozene sralo strasne
moc (zacal jsem zase vztekle mlatit do klavesnice (to jsem uz 2 roky nedelal,
predtim jsem mel skore 2 klavesnice do roka) a vazne uvazoval o ceste zpet),
2 mesice jsem si zvykal a obcas zasteskl, no a ted su rad a vztekam se jen
kdyz su na centrale a musim delat na woknech.

--

                        Jaroslav Lukesh