dns, hosts

Jan Houstek houstek na utf.mff.cuni.cz
Neděle Březen 27 00:14:10 CET 2005

Damir Špoljarič wrote:

> Zdravim. Na routeru mi bezi cachovaci dns. Muj pocitac pouziva jako dns
> tento dns server. Da se nejak udelat, abych mohl na svem pocitaci
> prekladat i dns zaznamy ktere mam na routeru v /etc/hosts? tam to mam
> pro ulehceni.. napriklad pocitac2 se mi preklada na 10.40.10.40 treba. a
> rad bych aby kdyz prijde na tento router dotaz na dns zaznam pocitac2 z
> meho pocitace, tak aby ho to take prelozilo. Prosim o radu.

Moc tomu nerozumim. Mate na tom stroji bind a /etc/hosts a ty zaznamy v
hosts potrebujete inzerovat i ven? Tak proc je nedate rovnou do binda a
na /etc/hosts se vykaslete? (Samozrejme, v /etc/resolv.conf pak musite
mit nameserver 127.0.0.1)

Jinak mam dojem, ze pdnsd oplyva presne touto pochybnou funkcionalitou
(na pozadani inzeruje i zaznamy z /etc/hosts).

-- Honza Houstek