prihlasenie ak shell=/bin/false

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Květen 3 16:43:33 CEST 2005

Jan Houstek <mailto:jan.houstek na mff.cuni.cz> wrote:
> A pokud se tyka toho pseudoshellu, rada distribuci obsahuje nejaky
> programek primo k tomuto urceny, napr v RH/FC /sbin/nologin,
> ktery vypise
> radku "This account is currently not available."

	No ono to ma jeste hlubsi koren v tom, ze historicky existuji sluzby
(napr. FTP), které delaji autorizaci pristupu i vuci validnimu shellu. Takze
zatimco /sbin/nologin byva v /etc/shells uveden, /bin/false nebo /bin/tru
nikoliv - lze tedy dle toho ridit pristup i k této sluzbe, takze ono to zas
tak jedno byt nemusi... (ano FTP stále povazuji za sluzbu obvyklou a beznou
a neskoncila na propadlisti dejin, jak by si mnozi prali)