prihlasenie ak shell=/bin/false

Dalibor Straka dast na panelnet.cz
Středa Květen 4 12:13:01 CEST 2005

On Wed, May 04, 2005 at 10:57:40AM +0200, Michal Dobes wrote:

> NIS+ to prave resi sifrovanim a autorizaci serveru i klientu.
> V kombinaci s secure RPC to resi i spoustu problemu s NFS atd.
> Bohuzel je ten system v provozu videt malokde.
> A vzhledem k tomu, ze jsem postrehl prohlaseni slunickovych
> lidi, ze v dalsi verzi Solarisu bude tento system vypusten,
> tak to asi do budoucna neni nejlepsi krok.
> U SUNa doporucji do budoucna misto NIS+ pouziti LDAPu.
>
> Apropo, NFS4 a spol resi taktez celou radu problemu.
> Jen nevim, jak je na tom aktualne linux v roli serveru?
> Klient by mel jet snad OK?

To jsem rad, ze tady nekdo zminil NFS4. Podle me by se to nemelo
jmenovat NFS :-). S predchozimi verzemi to ma spolecne "NFS".
Budu potrebovat poradny sitovy fs s centralni autorizaci. Zatim
mam autorizaci vuci novellovske NDS (pozadavek shora, co jsem se
naplakal), ale ted, kdyz to bezi, je nadhera mit uzivatele v novellu a
vse (widle, linux, web,...) proti nemu autentizovat. Na rade je ted
poradny sitovy fs a koukam na AFS a NFS4 (CIFS jsem zavrhl, degradovat
linux nebudu) o CODA jsem ani nepremyslel.

-- Dalibor Straka