odeslani mailu

Petr Vileta stoupa na practisoft.cz
Pátek Květen 6 01:04:51 CEST 2005

Trnka Radek wrote:
> Otázka je zda je prospesnejsí dát vám presnou radu, nebo obecny návod
> jak si pomoci sám. V druhém prípade budete totiz s nejvetsi
> pravdepodobnosti po case pár kroku od zacatecnik.  RT

Existuji dva druhy lidi, podle schopnosti ucit se.
1) Nastuduje teorii (manualy) a praxe uz mu jde sama.
2) Potrebuje fungujici priklad, ktery trochu upravi, pak vice upravi, pak
jeste vice a pak uz pracuje sam.
Ja sam patrim k typu 2. Kdyz se napriklad ucim novy programovaci jazyk, mam
dve moznosti.
a) prectu si celou knihu o tom jazyku a zacnu zkouset na jednoduche pokusne
programy (sve vlastni)
b) vezmu fungujici priklad, prectu si z knihy jeden odstavec a zkusim v
prikladu neco zmenit, zda vysledek splni moje ocekavani.
V obou pripadech budu tvorit "dobre napsane" program dejme tomu za 1/2 roku,
ovsem v pripade a) do te doby nenapisu ani jeden pouzitelny program, kdezto
v pripade b) jich napisu desitky fungujicich a pouzitelnych. Sice nebudou
napsane optimalne, ale budou funkcni a budou delat to, co budu od nich
chtit. Vzhledem k tomu, ze znam sve schopnosti se ucit, je pro me cesta b)
jedina mozna.
Obecne by se dalo rici, ze lide typu 2) maji "dlouhe vedeni". Ano, ale to
prece neznamena, ze nez budou umet uplne vsechno, ze nemohou delat nic. Je
porad lepsi mit napad a naprogramovat to blbe, nez mit napad a
nenaprogramovat to vubec.
Omlouvam se za OT, ale nedalo mi to ;-)
--
Petr

Na mail uvedeny v headeru zpravy nema cenu nic posilat, konci to v PR* :-)
Odpovidejte na petr na practisoft cz