ztráta schopnosti psát česky

Pavel Kraus pavel.kraus na matfyz.cz
Pátek Květen 6 23:24:18 CEST 2005

Zdar. Zrovna jsem na svém počítači řešil takovou podivuhodnou věc.

Mám tu něco jako slackware-current s x.org 6.8.2. Aniž bych prováděl nějaké
změny v systémové konfiguraci, došlo v posledních několika dnech k tomu, že
jsem nebyl schopen v X napsat české znaky. Ani se přepnout na textovou
konzoli přes Ctrl-Alt-F1.

Podrobným průzkumem jsem zjistil, že si X při startu stěžují na nemožnost
otevřít soubor ve /var/tmp a v důsledku toho přecházejí na výchozí
klávesnici. Adresář /var/tmp měl vlastníka root.root a práva 755 - je to tak
v pořádku?

Protože problém nastal tak nějak "sám od sebe", řekl jsem si, že /var/tmp je
třeba až záložní volba po /tmp - ale ten byl v pohodě, nechybělo tam místo
ani i-nody.

Nakonec jsem změnil práva u /var/tmp na 1777 a chodí to. Jenže mám pocit, že
tím jsem problém nevyřešil, jen obešel. Jak mohlo k takové věci dojít?

--
Pavel Kraus
GPG/PGP FP: 982B E56B 1372 FD2A AA14  9A7D A35F 7B2C 1275 9D7F