ztráta schopnosti psát česky

Sobota Květen 7 16:04:18 CEST 2005

On Fri, 6 May 2005, Pavel Kraus wrote:

> Adresář /var/tmp měl vlastníka root.root a práva 755 - je to tak
> v pořádku?

Neni. Melo to byt 1777.

Mne se to jednou podarilo omylem prenastavit tim, ze jsem spustil
ve /var/tmp restore a nakonec jsem odsouhlasil, aby prestavil pristupova
prava na "." podle toho, co bylo v zaloze. A on je prenastavil...
Taky jsem se pak dost divil.

Velmi dobre je v takove situaci udelat neco jako ls -lcd /var/tmp
ci stat /var/tmp a podivat se na datum posledni zmeny inodu, coz naznaci,
kdy doslo ke zmene.

Ovsem kdyz uz jste to zmenil sam, tak akorat uvidite cas te Vasi zmeny.
Je treba mit na pameti, ze kdyz se neco pokusite opravit, tak tim obvykle
snadno znicite vsechny stopy, ktere by mohly usvedcit pachatele toho, ze
to prestalo fungovat.