ALSA a vice vystupu?

Jaroslav Cibulka jaci na fmpvd.cz
Neděle Květen 8 11:54:58 CEST 2005

> Kdysi se mi u zvukovky s ALSou podarilo rozbehnout jeji dva vystupy
> jako dve nezavisle zarizeni (byla to CMI-<nejakecisloktereuzzhlavynevim>).

jasne, nejejdnodussi je puzit zarizeni a adresovat je primo v aplay. Ale
to se dostanes jen ke stereu a je to dost nemotorny.

nezavysle streo kanaly se daji v asound.conf udelat napr:

pcm.stereo1 {
   type dmix
   ipc_key 1111
   slave {
      pcm "hw:0,0"
   }
}

pcm.stereo2 {
   type dmix
   ipc_key 2222
   slave {
      pcm "hw:0,1"
   }
}

...atd. :-)

Pokud chces uydelat vic nezavyslych mono kanalu, je to trosku slozitejsi
(priznam se ze me trosku trvalo prijit na to jak to je - manual je
dooost skoupy:))

pcm.mono1 {
   type route
   slave.pcm stereo1
   ttable.0.0 1
   ttable.1.0 1
}

pcm.mono2 {
   type route
   slave.pcm stereo1
   ttable.0.1 1
   ttable.1.1 1
}

... a obdobne mono3 a 4 pro "rozlozeni" stereo2

K tomu mam pra pripominek:

1)  pozor na ipc_key - nemel jsem cas badat ve zdrojacich alsy,
ale posleni cislice (jednotky) se nekde ztraci. Takze  ip_key musi byt
ruzny min. o desitky...

2)  nemam zkusenosti s 8 kanalovyma kartama s  AC-97. Ale 6kanal CMI ma
posledni kanal (subbas) taktovany vnitrne ne na 48 ale na necem mensim
(asi 22 -ale uz si nepamatuju) - takze ja vyuzivam jen prvni 4 kanaly :))

3)  tohle me nefungovalo na SoundBlasteru - tam to vypadalo jako ze si
to karta pocita do ostatnich vystupu sama (ale moc jsem nad tim nebadal:))

..a kdy uz jsme u toho pridam jeden dotaz:
Jak udelat napr 4 kanal vystup ???

S pozdravem
JaCi

..jen pro info: mam v jednom compu 5 zvukovek, celkem vyuzivam 22
nezavyslych mono kanalu, obcas se do jednoho hraje i vice zvuku
(nebo se hraje do sterea a soucasne jen do jednoho mono kanalu)
a i s ostatnim to celkem v pohode to zvlada PIII/300 :)))