Přenost dat z disku s iso8859-2 na utf8

Petr Špatka spatkak na luzanky.cz
Čtvrtek Květen 12 18:14:18 CEST 2005

Dobrý den

Mám drobný problém. Na jednom Linuxovém disku mám mnoho souborů
pojmenovaných s českými znaky ve jménech souborů. Když soubory zataruji
(tar cvfz neco.tgz neco) a pak roztaruji (tar xvfz neco.tgz) tak se mi
zmrší  česká jména souborů. Problém je velmi pravděpodobně způsoben tím,
že na jednom počítači se používá kódování iso8859-2 (starší linux) a na
druhém již utf-8 (novější linux).

Je nějaká elegantní možnost jak soubory zapakovat se jmény v iso8859-2 a
rozpakovat utf8? Nebráním se použití i nějakého jiného programu -
netrvám na tar-u, ale nenapadá mě nic vhodného.

Děkuji za pomoc.
Petr Špatka