iptables - related, established nad udp

Jan Houstek Jan.Houstek na mff.cuni.cz
Pátek Květen 13 18:06:03 CEST 2005

Jaroslav Prodelal wrote:
> Dobry den,
>
>    mozna budu vypadat jako lama, ale chtel bych se jen zeptat na to,
> proc pri UDP spojenich, kdyz mam nasledujici radek projdou vsechna
> spojeni, resp. pakety uz se za toto pravidlo nedostanou a jsou ACCEPTED.
> Z meho pohledu by to bylo celkem jasne v tom, ze pri UDP se zadne
> spojeni nenavazuje a tedy je automaticky established? Je moje uvaha
> spravna?

Neni. UDP samo o sobe nic jako spojeni nezna, nicmene stavovy
ip_conntrack za navazane UDP spojeni povazuje pakety z navzajem
prehozenou zdrojovou a cilovou adresou a zdrojovym a cilovym portem.
Pritom ma nastavene timeouty, podle kterych pozna, ze spojeni skoncilo
nebo se jej nepodarilo navazat.

Conntrack tabulku si muzete prohlednout v /proc/net/ip_conntrack

-- Honza Houstek