Sys user / App user

Ondrej Tuma konference na webjet.cz
Sobota Květen 14 18:07:23 CEST 2005

Dobry den,

rad bych se zeptal na prakticke problemy pri oddelovani aplikacnich
uzivatelu od systemovych + na nekolik malo rad jak na nfs.

Jde mi o to postavit server s aplikacemi tak, aby uzivatele jenz tento
server vyzaduji nebyli systemovi uzivatele. Praxi mam zatim jenom s mail
serverem. Problem zacne vznikat pri nasazeni ftp, cvs, nebo dokonce nfs.

Jsou mi jasne techniky chrootu, ktery oddeli uzivatele aplikace, jenz se
tvari jako systemovi od opravdoveho systemu, rad bych ale vse spravoval
v ramic ldapu, tak aby uzivatele aplikaci nebyly ani v naznaku uzivatele
systemu. Trochu mi to preci jen komplikuje cvs ve spojeni se ssh, nebot
co jsem googlil, zjistil jsem akorat podporu prez pam, a zkrze ji pak
dal pristupovat k ldapu. Otazka tedy je - jakym zpusobem nastavit
cvs/ssh tak aby neslo o systemove uzivatele ?

--
Ondrej Tuma

Unix-like system is the best operation system from the top of the world.
I'm lucky BSD and linux user. :) Use unix-like, be free. :)

www.blackmouse.biz       www.radioakropolis.cz            hash.webjet.cz
ICQ: 107760454          JABBER: mcbig na jabber.cz   MSN: ondra.tu na atlas.cz