4 GB RAM na PII

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Úterý Květen 24 15:28:09 CEST 2005

Přeji krásný den !

Rád bych se zeptal zkušenějších na věc, se kterou jsem se zatím nesetkal
a nemám s ní tedy žádné zkušenosti. A ani Goggle neporadil ..

Nainstaloval jsem linux (konkrétně FC3 - kernel 2.6.9-1.667smp) na
server Dell PowerEdge 6300/400. Má 4xPentiumII/400 MHz. Kupodivu to šlo
jak po másle a všechno zdá se funguje.
Narazil jsem ale na jeden zajímavý problém - v tomto serveru je celkem 4
GiB RAM. Jádro ovšem hlásí míň (/proc/meminfo) :

MemTotal:      3893480 kB
MemFree:       3604600 kB
Buffers:         28984 kB
Cached:         165496 kB
SwapCached:          0 kB
Active:         125108 kB
Inactive:       124784 kB
HighTotal:           0 kB
HighFree:            0 kB
LowTotal:      3893480 kB
LowFree:       3604600 kB
SwapTotal:           0 kB
SwapFree:            0 kB
Dirty:             852 kB
Writeback:           0 kB
Mapped:          86408 kB
Slab:            24284 kB
Committed_AS:   193912 kB
PageTables:       2504 kB
VmallocTotal:   204792 kB
VmallocUsed:      2308 kB
VmallocChunk:   201976 kB
HugePages_Total:     0
HugePages_Free:      0
Hugepagesize:     2048 kB

Proč se to děje, to celkem chápu. Ale zajímalo by mě, jestli se ten
"ztracený" zbytek RAMky dá nějak zpřístupnit (např. jako RAMDISK) nebo
jestli je už úplně nedostupný.

Pro úplnost ještě cpuinfo :
processor: 0
vendor_id: GenuineIntel
cpu family      : 6
model: 5
model name      : Pentium II (Deschutes)
stepping: 3
cpu MHz         : 400.098
cache size      : 1024 KB
fdiv_bug: no
hlt_bug: no
f00f_bug: no
coma_bug: no
fpu: yes
fpu_exception: yes
cpuid level     : 2
wp: yes
flags: fpu vme de pse tsc msr pae mce cx8 apic mtrr pge mca
cmov pat pse36 mmx fxsr
bogomips: 786.43

Předem díky za tipy.

Miroslav BENEŠ