TAR

Libor Chocholaty libor_ml1 na mts.cz
Čtvrtek Květen 26 16:14:40 CEST 2005

Milos Prudek wrote:

>Manualove stranky nejsou moc vhodne na vyuku, tedy pokud dany program
>vidite poprve. Jsou vhodne na osvezeni a rozsireni znalosti.
>
>Zakladni zaklinadla pro tar:
>
>Jen tar, bez komprese:
>
>tar cf soubor.tar /cesta/k/balenym/souborum
>
>Tar s kompresi:
>
>tar zcf soubor.tar.gz /cesta/k/balenym/souborum
>
>Tar s kompresi typu bzip2:
>
>tar jcf soubor.tar.gz /cesta/k/balenym/souborum
>
>Pridejte pismeno "v", kdyz chcete detaily o praci taru:
>
>tar cvf
>tar zcvf
>tar jcvf

> [...]
Ja bych jeste pridal tresnicku na dortu a tou je, ze soubor.tar(.gz) je
argumenten prepinace 'f'. Takze nelze napsat:
tar cfvz soubor.tar.gz /nekde/neco
ale treba:
tar cvzf soubor.tar.gz /nekde/neco

Pokud totiz neuvedete prepinac 'f' s nazven souboru, kam se to ma
zapisovat vetsinou si vezme neco jako /dev/st0 ci /dev/tape.

Libor

Jo jeste neco, pokud nechcete zabalit i celou cestu k tem souborum je
dobre udelat neco jako (cd cesta/k/adresari; tar cf soubor.tar adresar)
A jeste neco. Je dobou praxi balit soubory _vcetne_ adresare, do ktereho
patri, aby vam pri rozbalovani nezasvinily aktualni adresar.

Uff, tak ted snad uz koncim.