tcsh a ceska klavesnice [Was: X, Xfce a setxkbmap]

Hana Skoumalova hana.skoumalova na ff.cuni.cz
Pátek Květen 27 12:08:48 CEST 2005

Po delším klopotném pátrání přišel pan Tibor Zenis na to, že pes je
zakopán v tcsh. Pro ty, co původní thread nesledovali: na příkazovém
řádku se české znaky píší jako "dvojznaky" - teprve po dvojím stisknutí
se české znaky napíší a kurzor a mazání skáčou po těch dvojicích. Takto
se to chová i mimo X na konzoli.

tcsh používám snad dvanáct let a ještě jsem se s takovým chováním
nesetkala. Je zkompilováno s podporou národních jazyků:

version tcsh 6.13.00 (Astron) 2004-05-19 (i486-intel-linux) options
8b,nls,dl,al,kan,rh,color,dspm,filec

Měla jsem podezření, jestli za to nemůže nějaké nastavení v .login nebo
.cshrc, ale chová se to stejně, i když jsem je smazala. Nemá někdo
zkušenost s tcsh a nevěděl by co s tím?

Hanka S.