Nagios - sber dat z Windows

Miroslav BENES miroslav.benes na zdas.cz
Pátek Květen 27 17:54:52 CEST 2005

Přeji krásný den !

Narazil jsem na další problém - tentokrát ve vztahu nagios server -
windows.
Aby šly sbírat údaje o "kondici" Woken, spustil jsem na nich
NSClient++.0.2.0 - viz http://nscplus.sourceforge.net/

Podle vzorového ini souboru jsem ho nastavil (vč. akceptování argumentů)
a dostal jsem se až do stavu, kdy si mlžu z "centrálního" serveru s
nagiosem dotázat např. na zaplněnost disku C:

# /usr/lib/nagios/plugins/check_nrpe -H a00518 -p 5666 -c CheckDriveSize
-a Drive=c: ShowAll MaxWarn=75% MaxCrit=90%
WARNING: c:: 88% > warning|c:=88% 75%;90%;

Adresa je a00518, limity jsou na 75 a 90-ti procentech, takže to hlásí
varování. Potud je tedy vše OK. Ale jak tento test zapracuju do stálého
sledování ?

Doplnil jsem :
checkcommands.cfg:
define command{
        command_name    check_remote_disk_win
        command_line    check_nrpe -H $HOSTADDRESS$ -p 5666 -c
CheckDriveSize -a Drive=$ARG1$ ShowAll MaxWarn=$ARG2$ MaxCrit=$ARG3$
        }

services.cfg:
define service{
        use                             generic-service         ; Name
of service template to use

        host_name                       a00518
        service_description             DISKC-75-90
        is_volatile                     0
        check_period                    24x7
        max_check_attempts              3
        normal_check_interval           3
        retry_check_interval            1
        contact_groups                  windows-admins
        notification_interval           120
        notification_period             24x7
        notification_options            w,u,c,r
        check_command                   check_remote_disk_win!c:\!50%!90%
        register                        1
        }

Obojí je podle návodu na stránkách nscplus. Ovšem tato služba se hlásí
jako vadná s výsledkem "(Return code of 127 is out of bounds - plugin
may be missing)"
To vypadá na buď zmšenou syntaxi (což ovšem neodhalil ani test "nagios
-v /etc/nagios/nagios.cfg") nebo na chybějící/nefunkční modul check_nrpe
(jenže z příkazové řádky funguje).

Tak nevím - buď jsem úplně slepý nebo se to chová divně. Používáte někdo
tento typ sledování windows strojů ? A s jakými výsledky ?

Předem děkuji za tipy.

Miroslav BENEŠ
System administrator
ŽĎAS a.s.