zakazat pristup k Apache

Neděle Květen 29 14:22:38 CEST 2005

Petr Vileta <stoupa na practisoft.cz> wrote:
> Chtel bych zakazat pristup ke sluzbe Apache 1.3 z nekterych konkretnich IP
> adres nebo rozsahu. Ja vim, ze je to dost neobvykle, ale uz me vazne se*ou
> nektere pristupy na /isapi/_vti_bin/blablabla protoze to stejne na linuxovem
> apache nenajdou a jen tim zbytecne zdrzuji. Navic to jsou pristupy z
> exoticke ciziny, ktere rad ozelim (Cina, Korea, Mexiko, spameri z USA a
> Ruska atd).
> Koukal jsem do dokumentace a resenim by bylo nastavit
> ServerType=inetd
> ovsem pro kazdy pristup to startuje samostatny proces a tim narusta zatizeni
> [...]

zhrniem co bolo napisane:

- zakaz IP/rozsahov na urovni firewallu
- zakaz IP/rozsahov na urovni apache, direktivy Allow a Deny

oboje vsak vyzaduje monitorovanie IP rozsahov a skoncite s velkym access
listom, ktory vam coskoro bude aj tak naprd, pretoze tie pokusy prichadzaju
z cervov, ktore sa postupne objavuju vsade na svete.

a pridam nieco vlastne:

- v main server configu zakazte explicitne adresat /isapi/ pre vsetkych, a z
log suborov ho odgrepujte.

<Location /isapi/>
	Order deny,allow
	Deny from all
</Location>

Boost your system's speed by 500% - DEL C:\WINDOWS\*.*