Rychlost spamassassinu

Ing. Pavel PaJaSoft Janoušek PaJaSoft na FoNet.Cz
Úterý Květen 31 13:18:09 CEST 2005

Pavel Urban <mailto:urbanp na mlp.cz> wrote:
> Mimochodem, docela me pobavily veci na
> http://www.barracudanetworks.com/. Videl to nekdo v praxi?
> Pripadne tech
> 25 milionu mailu za den per server?

	Klasický koncový či průchozí MTA a antivirová kontrola - to si
dovedu představit i na slabším železe. Vezmu-li, že nám Celeron 1.1GHz a
512MB RAM dělá desetitisíce (ale kolik jich přesně udělá za 60 minut nevím,
netestoval jsem to - pro nás je AV kontrola zanedbatelná režie (takže to
vůbec neřešíme, ale jednou jsem to trochu zkoušel stresovat), oproti jiným -
třeba SA) scanu na viry za hodinu a odmyslím-li si "výpadek" vlivem update
databáze co 10 minut (reálný výpadek v řádu 5-15s (dle nálady a stavu zámků)
je cca 3-6x za den), tak se na řádově milionové hodnoty můžeme dostat i s
touto šunkou. Problém je spíše v tom, že taková zátěž mail serveru není
uniformní v průběhu 24 hodinové periody, na což se v marketingu radši zcela
zapomíná....:-)

	Ale zmíněnou hračku jsem v praxi nevidel, abych zodpověděl dotaz.

PS: Myslím, že jsme téma zde už zcela vyčerpali a dále není moc co řešit.