školeni

Vasek Stodulka xvasek na gmail.com
Úterý Květen 31 13:56:56 CEST 2005

On Tue, 31 May 2005 10:49:08 GMT, Šinták Jiří <Jiri.Sintak na msmt.cz> wrote:

>  Dobry den
>  Jsem spravce site s MS a potreboval bych se rychle naucit jak zachazet s
>  linuxem verzi Centos 3.3 , muzete mi někdo poradit nejakou dobrou firmu
>  na školeni nebo knihu ?

	To bude zase flame. :)

	Potrebujete to jako spravce, nebo jako uzivatel? Pokud chcete system
spravovat (at uz v siti, nebo jako standalone), potrebujete IMHO tyto
dovednosti:

1) Umet pracovat s balickovacim systemem (instalovat, odinstalovavat a
updatovat software). V pripade CentOS je to RPM, dobry start je na

http://www.abclinuxu.cz/clanky/show/77005

2) Osvojit si pouzivani nejake nadstavby nad balickovacim systemem. CentOS
ma yum, da se pouzit apt, dobry serial je na

http://www.root.cz/clanky/potrava-pro-fedoru-snadno-rychle/

+ dalsi nasledne pokracovani.

3) Osvojit si UNIXovou filosofii - dobra knizka je

Michal Brandejs: UNIX - LINUX Praktický průvodce, Grada 1996

Nauci system pouzivat ze strany uzivatele, nikoli administraci, da proniknout
do filosofie.

4) Naucit se spravovat jednotlive sluzby, ktere chcete pouzivat. Tady uz
je to sluzba od sluzby jinak a nejaka obecna literatura v rozumnem rozsahu
neexistuje. Muzete zkusit Linux - Dokumentacni projekt, ktery je ale hodne
zastaraly, nebo muzete zkusit nainstalovat Gentoo nebo LFS.

--
Vašek Stodůlka
tel.: +420 608 200 860