Firebird umoznuje uzivatelum prilis

Vlada Macek tuttle na bbs.fsik.cvut.cz
Středa Listopad 9 15:02:56 CET 2005

Hezky den, tohle se primo netyka Linuxu, ale snad mi prominete.

Pouzivam balik databaze Firebird 1.5.1-4 z Debian Sarge, vsechny soubory fdb
chci v /var/lib/firebird2/data a pristupne pouze pres aliasy ve
/etc/firebird2/aliases.conf. Narazil jsem ale na tohle:

Utilitou GSEC vytvorim dva uzivatele U1 a U2, UID obou odpovida jejich UID v
/etc/passwd. U1 vlastni u1.fdb a U2 zase u2.fdb (vlastnictvi prirazeno
prikazem CREATE DATABASE). Kazdy si ve sve fdb udela nejake tabulky.

U1 nemuze udelat SELECT v tabulkach vytvorenych uzivatelem U2 v jeho db, ale
muze mu tam vytvaret a selectovat nove tabulky. Taky vidi seznam vsech tabulek.

Umi Firebird tyto moznost uzivatelum odeprit? Chtel bych, aby k cele
databazi daneho uzivatele mel pristup pouze on (a SYSDBA/root samozrejme) a
nikdo jiny mu tam ani nekoukal a tim mene neco menil. Jde to nejak
jednoduse? V dokumentaci ani na Netu jsem o tom nic nenasel.

Dik predem za odpoved,

--

\//\/\
(Sometimes credited as 1494 F8DD 6379 4CD7 E7E3 1FC9 D750 4243 1F05 9424.)