Shaping odchoziho SMTP na ADSL

Petr Horacek horacek na azsoft.cz
Čtvrtek Listopad 10 09:26:56 CET 2005

Dobry den preji,

mam server na ADSL lince 512/128 a na nem bezi mailovy server (Postfix a
NOD32LMS). Problem nastane, kdyz server odesila postu, tak naplno vytizi
odchozi pasmo a tim temer odstrihne prichozi (vlastnost ADSL) - nejsou
vyjimkou treba 15 vterinove pingy.

Nasadil jsem na to shaping pomoci CBQ. Kdyz pridam do iptables pravidlo

#/sbin/iptables -t mangle -A POSTROUTING -o eth0 --src 192.168.0.0/24 -j
MARK --set-mark 64

a mam ridici CBQ soubor takovy

#DEVICE=eth0,1000Mbit,100Mbit
#RATE=96Kbit
#WEIGHT=9Kbit
#PRIO=8
#MARK=64

tak to funguje, ale omezuje to cely odchozi trafic.

Kdyz jsem chtel omezit pouze SMTP

##/sbin/iptables -t mangle -A POSTROUTING -o eth0 -p tcp --src
192.168.0.0/24 --dport 25 -j MARK --set-mark 64

tak mi do shapingove tridy nic nespadlo, ani kdyz jsem posilal 1,5 MB
prilohy, a pasmo bylo cele vytizene.

Je v tom iptables pravidlu nejaka chyba? Nebo jde tato situace na ADSL
lince vyresit jinak?

Diky za pomoc.

S pranim pekneho dne

Petr

________ Information from NOD32 ________
This message was checked by NOD32 Antivirus System for Linux Mail Server.
http://www.nod32.com