Linux QoS, ToS, Shaping - poradte jak nastavit

Oqak node.ch na centrum.cz
Čtvrtek Listopad 10 21:21:06 CET 2005

Mejme linux router R, kterym je domaci sit pripojena do netu.

Na nem visi X pocitacu a 3 VoIP zarizeni, ktere umeji nastavit TOS.

Podle http://www-iepm.slac.stanford.edu/monitoring/voip/tos.html jsem
vykoumal, ze se ma nastavit TOS 224 (aby to bylo podle normy, pro pripad, ze
by se ty VoIP prenesly nekam jinam napr.).

Otazka tedy zni, zda by mi nekdo neposlal presnou syntaxi tc a iptables pro
nastaveni toho routeru, aby ten router nebylo mozno zahltit temi pocitaci X
(stahovani, upload apod.) a aby vzdy mely VoIP prednost.

Pomuze nekdo?