Linux QoS, ToS, Shaping - poradte jak nastavit

Oqak node.ch na centrum.cz
Pátek Listopad 11 13:14:37 CET 2005

Oqak pise:
> Clovece, Microsoft ma grupy zdarma a tam poradi, jeho zamestnanci i useri
> :-) Ze by si nekdo ptal prachy za hodinu, to jsem jeste tam nevidel.

 Tak to neres a kup si M$ SW

No jasne, jdu a koupim si na doma ISA server :-) Covece ja myslel ze sehnat
par radku pro linix kernel kerej mi bezi v mini-routriku bude efektivnejsi
:-)

> z vas ma voip, si uz davno odladil :-)¨

  Neni to problem, ale ty jsi liny jak ves.

Ano. Lenost je matka pokroku. Taky nevim, jestli musim byt nutne expert na
kernel/shaping, kdyz si chci koupit telefon? :-) Asi joi, s linuxem. Anebo
si koupit VoIP friandly router rovnou anebo Sipuru 2100 primo s jadrem pro
QoS. Ale jsem si myslel, kdyz pekne poporosim, tak se nekdo podeli, no asi
ti hodni VoIP doma nemaji a ti druzi co vedi, tak zase neporadi :-(

> Takze pro upresneni, nechci aby nekdo neco vymyslel, doufal jsem, ze uz to
> ma nekdo vymyslene, ale zjevne nema, ostatne za posledni pulrok tady o
> voip
> slo velmi malo prispevku, skoda.

  Je to hotove, jen ty musis vedet jak to nastavit, to je cely problem.

Jasne, ukazkove ini znam, me slo spise o PRIKLAD, max. IN a MAX out a IFACE
bych si umel zmenit.. Nechci nejake obecne ini, ale konretni vyzkousene
presne na VoIP, proste neco co kdo uz na doma pro sebe resil a vyresil...

Na oplatku mohu poradit s nekterymi VoIP phouny, co si vybrat a tak. Znam i
phouny s OpenSource zdrojakem.