Linux QoS, ToS, Shaping - poradte jak nastavit

Peter Surda surda na shurdix.com
Pátek Listopad 11 16:52:29 CET 2005

On Thu, 10 Nov 2005 21:21:06 +0100 "Oqak" <node.ch na centrum.cz> wrote:

>Mejme linux router R, kterym je domaci sit pripojena do netu.
Ok.

>Na nem visi X pocitacu a 3 VoIP zarizeni, ktere umeji nastavit TOS.
Ok.

>Podle http://www-iepm.slac.stanford.edu/monitoring/voip/tos.html jsem
>vykoumal, ze se ma nastavit TOS 224 (aby to bylo podle normy, pro pripad, ze
>by se ty VoIP prenesly nekam jinam napr.).
Ako uz bolo povedane, ten TOS je v praxi viacmenej nanic.

>Otazka tedy zni, zda by mi nekdo neposlal presnou syntaxi tc a iptables pro
>nastaveni toho routeru, aby ten router nebylo mozno zahltit temi pocitaci X
>(stahovani, upload apod.) a aby vzdy mely VoIP prednost.
Mas klasicky problem, potrebujes naraz nizku latenciu a istu prenosovu rychlost.
Pokial to chces riesit vlastnym skriptom, tak na to potrebujes tak par rokov
skusenosti :-).

>Pomuze nekdo?
Mozes skusit shurdix, pouzity tc skript sa snazi horeuvedeny problem riesit
vseobecne. Alebo si niekoho zaplat, ako uz bolo spomenute.

S pozdravom,
Peter

--
http://www.shurdix.org - Linux distribution for routers and firewalls