Uvod do VoIP (Re: voip server)

Krištof Petr kristof.p na fce.vutbr.cz
Pátek Listopad 11 19:48:14 CET 2005

Jan Kasprzak wrote:
> 	Pripojuji se k dotazu na VoIP - asi bych spis potreboval nejaky
> souhrnny uvodni dokument, ale uvitam i jednotlive odpovedi na nize uvedene
> otazky. Jde mi v podstate o to, abych si mohl rozumne telefonovat v celkem
> uzavrenem okruhu znamych. Mam i trvale bezici stroj s verejnou statickou
> IP adresou, kde si (pod Linuxem) muzu instalovat co uznam za vhodne
> (treba i ten asterisk, bude-li to nutne).

Mit vlastni server muze prinest nejake vyhody, ale pro zacatek staci
pouzit nejakou existujici free sluzbu. Bud pulver.com nebo freevoice.cz.

> - Jak je to s pripojenim do jinych VoIP siti? Muzu napriklad ziskat nejaky
> 	pristup do VoIP site CESNETu a volat po ni? Netusite nekdo
> 	kdo je pres toto vhodny kontakt?

Freevoice.cz ma peering. Letos cesnetu konci vyzkumny zamer. Co bude
potom? Kdo vi.

> - Jaky klient pro Linux (a GNOME)?

Zkus KPhone :-)

> - Jaky klient pro Windows? Tady asi vubec nevim co mam chtit, Windows
> 	nepouzivam.

FireFly 3rd party
PhonerLite
TalkExpress Free

> - SIP nebo H.323? Nebo je to jedno, kdyz mam nekde branu?
> - Asterisk nebo OpenPBX? Nebo jeste neco jineho?

Nebo SER? :-)

> - Mam USB "telefon" Well K-1000.

Do popelnice...

pk