postfix chyba 504

Martin Kraus martin.kraus na infonet.cz
Neděle Listopad 13 22:33:35 CET 2005

On Sun, Nov 13, 2005 at 01:59:57PM +0100, Martin Reichel wrote:
> Ahoj.
>
> Na své pracovní stanici (OS Suse Linux 10) mám rozjetý Postfix pro odesílání
> pošty. Je to kvůli emailům s většími přílohami, abych nemusel čekat, až se
> to přes ADSL nasouká na vzdálený smtp. Z jednoho serveru mi to však poštu
> vrací s chybou 504 - reject_non_fqdn_hostname. Popis chyby je:
>
> Reject the request when the hostname in the client HELO (EHLO) command is
> not in fully-qualified domain form, as required by the RFC.

smtp_helo_name = "postovniserver.domena.tld"

chce to helo ve forme domenoveho jmena stroje. otazka je, jestli vzdaleny
stroj kontroluje i shodu helo s dns zaznamama a reverzem. pokud ne, tak tam
dejte neco ve forme domenoveho jmena (a.b.c).
pokud to kontroluje, tak tam musite dat jmeno, ktere se resolvuje na vasi
verejnou ip adresu a mozna to bude vyzadovat i to, aby se vase ip adresa
resolvovala na dane jmeno a to oboje souhlasilo s helo, co vzdalenemu serveru
posilate.
jednoduchy, ne?:)

mk